13 Ekim 2008 Pazartesi

Kazan Kebabı (Şanlıurfa Yöresi)



Malzemeler
250-300 gr kıyma

5-6 adet kemer patlıcan

5-6 adet yeşil biber

1 kuru soğan

7-8 dal maydanoz

3-4 adet domates (2 adedi iç malzemeye doğranacak)

1-2 diş sarımsak

Tuz, Karabiber

1,5 su bardağı su


Önce iç malzememizi hazırlayalım.


Kuru soğan, domates, maydanoz ve sarımsağı doğrayıp kıyma ile güzelce yoğuralım, tuz ve karabiber ekleyelim.


Şimdi sıra patlıcanlarda. Sebzelerimizi yıkayıp sap kısmını kesdikden sonra patlıcanlarımızı 2 cm aralıklarda yanlamasına keselim. Aşağıdaki resimde görülmektedir.


Bütün patlıcanları hazırladıktan sonra kesilmiş aralara iç malzemesinden yerleştirip tencereye dizelim.




en üste halka dilimlenmiş domates , yeşil biber ve suyu ekleyim.




Suyunu çekene kadar pişirelim


sıcak sıcak servis yapalım.



AFİYET OLSUN......



NOT: Yapım aşamalarında bana yardımcı olup resimleri çeken kızıma teşekkür etmek istiyorum. Sevgilerimle........

4 yorum:

Adsız dedi ki...

bana zorla sevdirteceksin su patlicani nimet hanimcim..ne istah acici duruyor oyle..ellerine saglik...

Nimetce dedi ki...

serincim, ben patlıcan hastasıyım, her türlü yemeğini severek yiyorum.sana da bu lezzetleri alıştırmak isterim canım.

Emelin Mutfagi 01(Emel Ceyhun SABIR) dedi ki...

Bunu kesinlikle denemeliyim icinde patlıcan olan herşeye gözü kapalı varım, Emel

Nimetce dedi ki...

emel hanımcım, patlıcan severler için farklı bir lezzet olduğunu düşünüyorum. umarım beğenirsiniz

Bloglar Alemi