19 Ocak 2009 Pazartesi

Kabak Tatlısı


Tatlılar içerisinde benim favorim kabak tatlısıdır. Ama yumuşak olanı değil , şöyle yerken kıtır kıtır olacak, içi ise yumuşak. Resimde görülen tatlıyı kayınvalidem yaptı. Benim yaptığım gibi oda kirece yatırarak yapıyor tatlıyı. süpper bir lezzet, kabak tatlısını sevenlere bir de böyle yemelerini tavsiye ediyorum .....


Malzemeler
  • 1 kg kabak
  • kireç

Şerbeti için

  • 2 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su

Yapılışı

  • Kabağı dilimlere ayıralım ve çekirdeklerinden temizleyelim
  • genişce bir kabın içerisine dizelim
  • üzerine kireci serpelim, (kimisi sulandırıyor ama ben serperek yapıyorum)
  • bir gece bekletelim
  • ertesi sabah iyice ovalayarak kireci geçinceye kadar yıkayalım
  • kabak dilimlerini tencereye alalım, şeker ve üzerini gececek kadar su ile haşlamaya başlayalım
  • şiremiz kıvamını almaya başlayıp kabaklar renk değiştirecektir
  • tenceremizi ocaktan almadan önce kabuğu ile beraber yarım limon ekleyelim
AFİYET OLSUN...............


Hiç yorum yok:

Bloglar Alemi