12 Şubat 2009 Perşembe

Desenli Kek

Yiğenlerimin yanına gitmeden önce mutlaka kek veya poğaça yapıp götürmeye çalışıyorum. Hala olmak güzel, çocukların sevinci beni mutlu ediyor. Bu hafta onlar için ne yapsam diye düşünürken böyle birşey çıktı ortaya. Yiğenlerim için yaptığım kekin tarifi şöyle;

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 3 su bardağı un
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 adet vanilya
  • 2 tatlı kaşığı kakao

Yapılışı

Yumurta ve şekeri köpürene kadar çırpalım, sırasıyla bütün malzemeleri ekleyip çırpma teli ile karıştıralım. (Kabartma tozunu önceden una ekleyip karıştıralım). hamur malzemesini yağlanmış tepsiye dökmeden önce 1 kaseye biraz ayıralım. ayırdığımız hamura kakaoyu ekleyip karıştıralım. Tepsiye döktüğümüz hamurun üzerine şekiller vererek yukarıdan kakaolu karışımı akıtalım ve 180 derecede pişirelim.



AFİYET OLSUN...................

1 yorum:

Adsız dedi ki...

bence çok hoş fakat üzerine ğüzel desen yapmış olsaydınız daha ğüzel olurdu diye düşünüyorum ve sitenize pek çok kez bakıyorum ğüle güle sağlıkla kalın daha iyi tarifleri bekliyorum:):):)....

Bloglar Alemi